• 1401/09/20 - 10:58
  • - تعداد بازدید: 179
  • - تعداد بازدید کنندگان: 170
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
کار داوطلبانه شما را شادتر می کند .

کار داوطلبانه شما را شادتر می کند .

8724.mp3 کار داوطلبانه شما را شادتر می کند .

کار داوطلبانه شما را شادتر می کند .

هر ساله، موسسه لگاتوم گزارش جدیدی از شاخص رفاه را منتشر می کند که شادترین کشورها را نشان می دهد. و هر سال، مردم با تعجب می گویند: "واقعاً چه چیزی ما را خوشحال می کند؟"

هنگامی که محققان دانشکده اقتصاد لندن رابطه  اقدامات داوطلبانه و خوشبختی را بررسی کردند، دریافتند که هر چه افراد داوطلب تر باشند خوشحال­تر هستند. در حالی که عوامل بسیاری هستند که منجر به شادی می­شوند، تحقیقات ثابت می­کند  که کار داوطلبانه به طور قطع باعث  احساس خوشبختی مردم می­شود.

چرا  کار داوطلبانه شما را شادتر می­­کند؟

تحقیقات نشان می­دهد که  کار داوطلبانه به زندگی طولانی­تر کمک می­کند ، و این موضوع به اندازه کافی باعث حس خوشبختی شما  می­شود. اما دلایل دیگری وجود دارد که باعث می­شود کار داوطلبانه شما را شادتر کند ...

1. با  صرف وقت برای کار داوطلبانه، شما احساس می کنید که وقت بیشتری در اختیار دارید.

"نداشتن وقت کافی" یکی از بزرگترین عوامل استرس زا و مختل­ کننده شادی به حساب می­آید. بنابراین، احساس داشتن زمان بیشتر، استرس شما را کاهش می­دهد. یک دوره طولانی از تحقیقات تجربی، از جمله یک مطالعه بر روی 2000 نفر، نشان داده است که اعمال نوع دوستانه و اختصاص وقت به دوستان و غریبه ها  باعث کاهش استرس  و افزایش سلامت روانی می­شود.

2. کار داوطلبانه پیوندهای اجتماعی ایجاد می­کند. مایکل ارگیل، روانشناس شادمانی، روابط اجتماعی را به عنوان بزرگترین علت خوشبختی توصیف می شود. بر اساس نظریه مازلو، پس از ایمنی، "تعلق عاطفی" یکی از نیازهای اساسی بشر است. صرف وقت بصورت داوطلبانه با ایجاد پیوندهای اجتماعی به افزایش احساس تعلق عاطفی، کمک می­کند .طبق تحقیقات دانشگاه مینسوتا، کار داوطلبانه با  ایجاد  تعامل  و سرمایه اجتماعی، اعتماد  بین فردی را افزایش می­دهد. 

3. کار داوطلبانه،  همدلی را تقویت می­کند و همدلی منجر به رضایت از زندگی می­شود..

منبع

Volunteering Makes You Happier – Here’s Why.Mark Horoszowski is the co-founder and CEO of MovingWorlds.org.

تهیه کننده: دکتر صدیقه سعلبی فرد، سرپرست اداره سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,مطالب آموزشی
  • کد خبر : 8724
:
کلیدواژه ها

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings