گامی نو در نهادینهسازی مسئولیت اجتماعی در نظام سلامت بیمارستانها و مراکز بهداشتی در مسیر پایداری
دومین نشست تخصصی تحلیل ذینفعان گامهای استاندارد مسئولیت اجتماعی در بیمارستانها و شبکههای بهداشت با حضور مدیران ، کارشناسان و فعالان حوزه سلامت، تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط دفتر سازمانهای مردمنهاد و خیرین سلامت در روز سه شنبه مورخ 30/10/1404برگزار شد.این نشست با حضور مدیران بیمارستانها، رؤسای شبکههای بهداشت و رابطین مسئولیت اجتماعی بیمارستانها و شبکههای بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران و به همت دفتر مدیریت سازمانهای مردمنهاد و خیرین سلامت دانشگاه برگزار گردید.در این برنامه، آقای جعفری مدیر دفتر سازمانهای مردمنهاد و خیرین سلامت و مشاور رئیس دانشگاه، سرکار خانم موسوی رئیس مسئولیت اجتماعی دانشگاه و جمعی از مسئولان و کارشناسان ذیربط حضور داشتند و سرکار خانم رضوی، مشاور مسئولیت اجتماعی و پایداری به ارائه از تحلیل ذی نفعان و اولویت بندی آنها پرداختند.
هدف از برگزاری این نشست، تبیین رویکردهای نوین مسئولیت اجتماعی در نظام سلامت، شناسایی و تحلیل ذینفعان کلیدی و بررسی الزامات اجرایی گامهای استاندارد مسئولیت اجتماعی در بیمارستانها و شبکههای بهداشت عنوان شد. در جریان نشست، شرکتکنندگان با تأکید بر نقش مدیران، کارکنان، بیماران، جامعه محلی و سایر ذینفعان، به تبادل نظر پیرامون ارتقای کیفیت خدمات سلامت و تقویت پاسخگویی اجتماعی پرداختنددر ادامه، ضمن ارائه مباحث تخصصی و انتقال تجربیات اجرایی، بر ضرورت نهادینهسازی مسئولیت اجتماعی بهعنوان یکی از ارکان اصلی حکمرانی مطلوب در حوزه سلامت تأکید شد و چالشها و فرصتهای پیشروی مراکز درمانی و شبکههای بهداشت در اجرای این گامهای استاندارد مورد بررسی قرار گرفت.در پایان این نشست، حاضران بر تداوم برگزاری نشستهای تخصصی، تقویت همکاریهای بینبخشی و بهرهگیری از نتایج تحلیل ذینفعان در فرآیند برنامهریزی و تصمیمگیریهای مدیریتی تأکید کردند؛ اقدامی که میتواند نقش مؤثری در ارتقای پایداری اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی به نظام سلامت ایفا کنند.
کامنت